lørdag den 25. april 2015

Respekten for hinanden

Når to mennesker mødes, bruger vi de første 30 sekunder til at vurdere hinanden.
Vi ser bl.a på øjnene, ansigtet, kroppen, kropsproget og tøjet.
Mange tanker går igennem på de 30 sekunder.
Og vi sætter de mennesker vi møder, hurtig i en kasse.

De gæster som møder mig, har en forventning om hvem jeg er.
De har måske læst min annonce på Ekstra Bladet.
Måske har de set billeder af mig.
Måske har de læst min blog.
Måske har de hørt min stemme.

For nogen af de gæster der træffer mig første gang, der lever jeg ikke op til deres forventningerne.
De har nogle muligheder de kan træffe:
1. Vælge at lege med mig alligevel, og håbe på en positiv oplevelse.
2. Vælge at sige lige ud, at jeg ikke er deres type, ikke levede op til deres forventninger.
3. Vælge at komme med en løgn historie, som at de skal hæve penge.

Har man taget beslutningen, at man ikke vil bruge tiden og pengene på mig,
vil jeg ønske at flere gæster, fortæller hvad de føler.
At jeg ikke er deres type.
Løgn historier som at man lige skal hæve penge, har jeg hørt så mange gange,
at jeg simpelthen ikke tror på den.
Hertil skal lægge til, hvordan man som gæst eller bare som menneske, skal levere ordene.
For ord er ikke bare ord.
Kropsproget, tonen og øjnene, er en blanding hvorpå ordene bliver givet.
Mange af tingene har vi lært udenad fra vi var små.
Men vi skal stadig tænke over det, vi siger og gør.
For selvom jeg er sat i en kasse af gæsten, så står jeg der i meget lidt tøj og med åbne arme,
parat til at give en god kærlig oplevelse. Jeg er et menneske.

Respekten for hinanden i hverdagen, burde vi sætte mere i fokus.
Respekten for dine børn, din kone og dine forældre.
Respekten for dine kollegaer og din chef.
Respekten for dine kunder, damen i bussen, de handicappede.
Den gensidige respekt imellem dig som gæst og mig som geisha.

Måske tænker du ikke over det.
Men dine ord og din attitude kan ødelægge et medmenneskes dag.


5 kommentarer:

  1. Hej Miki
    Jeg har aldrig mødt dig.
    Men vurderet ud fra din profil, billeder, stemme , din blog og dit job som geisha , ja så vil jeg tillade mig at sige at du i den grad fortjener respekt.
    Men desværre er det ikke den verden som vi møder idag....
    Hvorfor er der utrolig mange årsager til, hvilket jeg ikke vil gå dybere ind i her.
    Det som er min livsfilosofi er , prøv at vise overskud istedet, værd et bedre/større menneske, så kan det være vi på denne måde kan være med til at bringe de rigtige værdier og holdninger i spil igen.
    Jeg prøver at samle på gode oplevelser istedet for dårlige, og deler gerne ud.
    Smil til verden, så smiler den igen.......

    Håber at jeg med dette lille indlæg kan gøre din dag bare en lille smule bedre.

    Fra et medmeneske til et andet.

    Kæmpe KNUZZZ

    Mister Vejle

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mister Vejle

      Tusind tak for dine ord, sætter jeg virkelig stor pris på.

      Faktisk er jeg indrettet med venlighed og almen omsorg.
      Smiler til kassedame, smiler til manden der stresser, smiler til barnet der sidder i indkøbsvognen.
      Jeg åbner gerne døren, giver mit sæde væk i bussen og køber gerne en burger og vand til en hjemløs.
      Ikke noget jeg behøver at have overskud til at gøre, men fordi sådan er jeg.
      Jeg mener klart, at det man giver og udstråler kommer tilbage i den bedste form.

      Men som så mange andre, så dømmes jeg til tider af gæster eller for den sags skyld af andre mennesker, hårdt på hvem jeg er eller hvem de tror jeg er.
      Der er dage hvor det praler af, men også dage, hvor det bare rammes tifold.

      Men jeg elsker mennesker, og jeg elsker mit job.
      Og heldigvis har jeg rigtig mange glade, smilende gæster, som overdynger det lille fåtal, som kan gøre mig ked.

      Knuzzz Niki

      Slet
  2. Ups....
    Beklager
    Svært med m og n
    Det er selvfølgelig Niki
    Ikke nemt når man har fem tommelfingre.

    SvarSlet
  3. Jeg elsker dig niki og stolt af dig synes du helt vild fantastisk:) håber du har det godt søde:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anonym

      Tak for dine dejlige ord.

      Knuzzz Niki

      Slet