mandag den 30. marts 2015

Ensomheden

Der kan være rigtig mange grunde til at besøge en glædespige.
Det er i hvert fald det indblik, jeg har fået i de måneder, jeg har været i branchen.
Faktisk er det ikke alle der kun kommer for sexen, men nærværet til en pige.
Intimiteten. Snakken. Kysset. Krammet.
Jeg havde en masse forestillinger om, hvordan det var i en branchen som denne.
Om mænd der kun kom hos luder for at stikke deres pik op i en fremmede fisse, komme i et kondom og derefter smutte hjem til konen.
For nogen mænd er der måske også sådan. Eller det ved jeg, at sådan er det.
Men der lægger så meget bag facaden på de mænd, som vælger at besøge glædespiger.

Jeg har en gæst som allermest af alt, bare vil lægge og nusse, snakke om hverdagens tumle-rum.
Han er skilt. Hans børn er voksne, og bor ikke hjemme.
Han tager på arbejdet hver dag, og kommer hjem til et tom hus.
Ingen at tale med om hvordan dagen er gået.
Ingen til at hilse ham velkommen når han træder over dørtrinet i sit hjem.
Historien kan jo som sådan godt ligne en hvilken som helst person.
En ung. En single. En enke. En ældre.
Der er statistikker om at vi her i Danmark, bliver mere og mere ensomme.
Ikke fordi vi ikke har venner eller familie.
Men fordi at vi er gode til at pleje 2-somheden eller vores lille familie.
De af dem, som bor i 2-somheden/den lille familie, de fortæller eller giver andre følelsen af, at de ikke har tid eller overskud til at besøge venner eller familie i hverdagen.

At der er gæster der besøger mig, for at fortælle om deres dag, uden at føle de indtager deres familie eller venners vigtige tid, det kan jeg vitterlig godt forstå.
Hertil kan man tale om yderelige intimiteten. Lægge tæt. Kæle. Kysse.
Bare at have en at lægge i ske med.
Ja, jeg forstår det udmærket godt, at de vælger at købe sig tid hos mig.
Som hvis de købte sig en tur i stolen hos frisøren.

Nu vil jeg bruge lidt tid på min hund, som altid har tid til en kæletur og mors plapren :)

Knuzzz Niki


3 kommentarer:

  1. Godmorgen Niki
    Det med 2-somheden er en lidt sjov størrelse.
    For hvordan kan det være at mennesker bliver mere og mere ensomme!
    Det er jo nok et spørgsmål som der helt klart ikke findes et entydigt svar på, men jeg vil mene at en del af forklaringen skal findes i jagten på at være perfekt/ alt det som vi stræber efter her i livet, penge-status- anerkendelse.........
    Dette gør så sikkert at mange af os stresser igennem livet uden aldrig nogensinde at stå tilbage med oplevelsen af at være lykkedes/tilfreds.
    Min konklusion er......
    Livet er lunefuldt og dejligt, nyd det nu, og lær at acceptere at det fantastiske ofte ligger i det uperfekte.
    Dette var mit lille påskeæg, håber det giver mening!

    Nu er jeg ofte inde og besøge din blog for at lure om du ikke snart besøger mit område.....
    Stor var skyffelsen så også da jeg kunne se i forrige uge at påsketuren bla. bragte dig til Jylland men ikke til mit område, øv tænkte jeg.
    Nå men da jeg så kom hjem fredag lige skulle opdateres kunne jeg så konstaere at alligevel havde været på besøg, dobbelt øv øv.
    Nå men bedre held næste gang☺
    Håber det gik godt i 7100 og du vender tilbage?

    Rigtig god påske til dig og den firbenede.

    Mister Vejle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mister Vejle.

      Livet er ikke perfekt. Og stræben efter det perfekte, kan helt sikkert være en af grundene til ensomheden.
      Er det et tabu at snakke om det perfekte? Og det at være ensom.
      Helt klart!

      Hvor ærgerligt at du ikke så jeg var i Vejle.
      Men håber på et snartligt gensyn omkring Vejle.

      Knuzzz Niki

      Slet
  2. For pokker hvor er det du skrev om ensomhed ramt lige på sømmet, tak ��
    Jeg er selv gift på snart 25 år, og grundet konens sygdom og ikke mindst medicin så har der ikke været nogen lagengymnastik der. Som mand kommer man til at tvivle på sig selv når intimiteten mangler i forholdet. Jeg har ikke rigtigt været uden om endnu, fordi man er lidt nervøs for at det er noget "maskinelt" man kommer til, det er lige så meget kæreste oplevelsen der tæller. Tror jeg må tage mod til mig og besøge dig en dag, det virker som om du har en god indsigt. KH. Fynboen

    SvarSlet