søndag den 14. september 2014

En regnfuld søndag

En hel almindelig efterårsdag i september.
En regnfuld dag af slagsen.
Her sidder jeg, og venter på, at telefonen skal ringe, mens jeg varmer mig med en kop te.
Og tænker mon på, hvad mændene laver på sådan en søndag.
Højst sandsynlig sammen med familien. Sammen med børnene. Sammen med konen.
Måske til noget fødselsdag.
Eller også ser de fodbold.
For her er lidt stille. Faktisk meget stille.


Hvis jeg ikke sad og arbejdede, hvad ville jeg, så havde lavet?
Måske ligge på sofaen og se en god film.
Eller traske på shoppingtur.
Måske læse en god bog.
Drikke noget varm kakao.
Eller gå i biografen.
Jeg kunne også kigge efter en efterårsrejse. Kunne være rart at få noget varme igen.
Måske en tur til Los Angeles.
Eller Spanien.
Jeg er ikke typen, der kan ligge ved poolen hele dagen lang.
Jeg må...
Ud og opleve.
Ud og se.
Ud og smage.

At drømme er godt, men desværre melder realisten sig også i mig...
Og nu banker det på døren.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar